23948sdkhjf

Føtex slanker sin tilbudsavis

Nu skal man bladre sig igennem færre sider for at finde de gode tilbud, inden turen går til føtex.

I år bliver Føtex' tilbudsavis nemlig væsentlig tyndere, når dagligvarekæden reducerer antallet af sider i tilbudsavisen med hele 40 procent. Det sker ikke mindst for at skåne klimaet, fortæller Salling Group i en pressemeddelelse. 

- Mange af vores kunder er meget glade for den trykte tilbudsavis, som lander i postkassen hver uge. Og det vil fortsætte. Men vi kan gøre en forskel og skåne klimaet ved at reducere antallet af sider i aviserne kraftigt, hvilket vi derfor kommer til at gøre i år, siger Thor Jørgensen, direktør i Føtex.

Selvom tilbudsaviserne fortsat er meget populære, er antallet af læsere af de trykte udgaver faldende.

Og også af den grund ser Thor Jørgensen det som en helt naturlig udvikling, at Føtex vil flytte endnu flere tilbud over på mere klima- og miljøvenlige alternativer til den trykte tilbudsavis:

- Vi kommer ikke til at gå på kompromis med de gode tilbud eller antallet af dem. Tværtimod. Men vi vil gerne gå på kompromis med tykkelsen på vores tilbudsavis, da vi på den måde både kan imødekomme forbrugernes ønsker og samtidig skåne klimaet med markant færre sider i vores avis. Det vinder alle ved, og derfor falder det os helt naturligt, uddyber han.

Føtex har i de senere år allerede reduceret antallet af sider i avisen, og den markante reduktion i indeværende år vil betyde en besparelse på næsten 3000 tons papir om året - og samtidig en væsentlig besparelse af Salling Groups samlede papirforbrug.

En slankere udgave af tilbudsavisen vil derfor også være billigere for Føtex, da omkostningerne til tryk og produktion falder. Men de besparelser vil Føtex sende direkte videre til kunderne, siger Føtex-direktøren:

- De penge, vi sparer på at trykke færre sider, bruger vi ganske enkelt på endnu bedre tilbud. Derfor kommer det altså både kunderne og klimaet til gode.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109